fredag den 27. februar 2015

Dagene på Bequia

Vi går jo super tidligt i seng, nogle gange ved en 20-21 tiden.....og så er det rart at vågne tidligt, og nyde lidt tid for sig selv
Lige i dag handlede det også om at komme op først i mørke for at bruge pøsen til at besørge i, inden alle andre er vågne - vores toilet er nemli i udu😏 
Jeg nyder det stadigvæk meget, men har da også dage hvor jeg passer mig selv, så godt det nu kan lade sig gøre ombord på så lidt plads!!!!! 
Igår sejlede jeg alene ind i dinkyen .....med motor på👍.....ind til en cafe hvor jeg havde alene tid....skøøønt.👍
Jubiiii toilettet er blevet lavet - sej skipper, han stod i lort til halsen, om jeg så må sige!!!
Der er blevet lavet en rigtig fin sti hele vejen inde fra byen til Jacks bar, hvor vi plejede at ligge for anker udenfor. 
Vi fik deres lækre burger.
Bagefter fik jeg massage på stranden af en svensk dame på min alder, der tog herned i 3-4 mdr. hvert år og levede af at give massage på stranden......såååååå jeg tænkte, at det måske var noget!!!!!!!
Skøøønt bare at ligge på stranden og blive masseret!

Om aftenen deltog vi i noget Streetparty de lokale laver om fredagen......først kommer alle fyrene og hænger ud med øl og tjald......senere kommer pigerne i deres fineste puds, og så blir der danset.
Vi sad bare på en kantsten og fulgte med.....var dog noget trætte til at deltage i det sidste danseri.
Ole Peter har været i masten to gange for at kigge på vores forsejl som ikke kan rulles ind - det viser sig, at der er sprunget en wire, men der kommer en sejlmand i morgen og kigger på det.
OP lever op til sit navn😃

Lørdag til sundowner tid tog Freddy sin guitar frem og vi sad og sang.......det er altså vildt hygsomt.
Total hygge!

Lørdag aften ville vi ud og spise, og vi fandt et lille sted ud til vandet der hedder Fig Tree. Der var en saxofon og klarinet spiller.....og ja, hvis du spørger mig, så var det ikke noget at komme efter......men så kom der en næsten tandløs lokal med sin guitar og mundharpe og så skal jeg da lige love for, at der kom gang i stemmerne. Han var så udtryksfuld i sine tekster og spillede bare SÅ godt, at vi også begyndte at danse!
Søndagen startede Freddy, Lina, Rasmus og jeg med morgen gymnastik på en lille strand, hvor vi har det for os selv.....under instruktion af Rasmus, det er så dejligt at få rørt sig lidt......eller som Rasmus siger, når vi ømmer/klager os, det er sgu ikke i orden med den livsførelse ombord, hvis ikke vi træner noget......og jo..... han HAR ret👍
Om eftermiddagen var vi til fodboldkamp mellem et Bequia og St Vincent hold, i et mindre størrelses forhold kan du godt sammenligne det med en Brøndby/ FCK kamp!!!!!
Den blev uafgjort 2-2, meeeen det sjoveste var, da kampen blev fløjtet af, brød alle store som små børn, ud i dans af glæde. De er altså vildt glade for at danse, og bruger enhver lejlighed til at gøre det,bare der er noget musik - og det gælder vel og mærke både mænd og kvinder!
.....og så må jeg lige nævne aftensmaden - coq au vin, lavet af mester kokken Rasmus.....ved sgu ikke lige hvad vi gør, når han forlader båden????
Der holdes pause i optrækning af OP til masten og Lina laver lækker formiddags frugt.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar