tirsdag den 3. marts 2015

Cumberland Bay - Soufriere - Rodney Bay!

Så ankom vi til Cumberland, hvor vi blev modtaget med en STOR hilsen af Jarla, (ham som reddede dinkyen sidste år)....
Om aftenen spiste vi på Josephs bar, som havde mange gæster denne gang, det var så dejligt at se..
En ung flot flot fyr der hedder Perry, dansede simpelthen så fantastisk - og tog os på skift op, for at danse med ham.... Rasmus lavede han special undervisning i at KUN at bevæge den nederste del af kroppen!!!!!Og han klarede det virkelig godt.
Dagen efter skulle vi sejle videre - en laaaang tur på 6-8 timer til St Lucia, men inden skulle vi lige ind om costermer for at udklarere,da vi kom tilbage var klokken blevet et og vinden kraftig, såååååå vi vendte tilbage for at overnatte i Cumberland......de blev glade for at se os igen......de ælsker "onkel Freddy"
En af de søde lokale sælgere.

Det blev en hård 6 timers sejlads dagen efter, vinden foran på tværs og dårligt vejr med store bølger.
Vejret lignede en lille bitte smule dette her.
Vindmøllen tabte et blad midt i det hele, og der blev kastet alt muligt op på den for at stoppe den, tilsidst lykkedes det at få et reb op omkring den, så den stoppede.......når du læser dette skal du lige regne med at vi nærmest lå ned og at det altså er ret svært at lave sådan en manøvre......
Men trætte ankom vi til Soufriere, fik en ankerplads og efter et besøg hos costermer for at indklarere, faldt vi til ro. Men om natten blev vi vækket ved at vi støtte en i en stor katemeran.....hvem det var der flyttede sig, blev ikke opklaret før næste morgen, hvor vi kunne se, at vores bøje havde flyttet sig en del. Men nu er vi jo i en stålbåd, og han var i en plastfiber båd, såååååå.... "vi da ligeglad vi da ligeglad"🙊
Dagen efter flyttede vi båden til en dejlig lille bugt, gik en laaaang tur ind til byen, morgengymnastikken var jo blevet sprunget over et par dage, og lemmerne var meget stive.
Om aftenen lavede Freddy bål på stranden med hotdogs, det var simpelthen så hyggeligt og vejret artede sig fra sin fineste side i et par timer.

Efter en rullende nat, med ikke meget søvn......(vejret er altså ikke helt som det skulle være, det blæser vildt meget og vi har en del regn )tog vi afsted mod Rodney Bay. En sejlads for motor i total modvind, men heldigvis tog den kun 4 timer.
Inden vi tog fra Soufriere, kom ham her forbi og ville sælge smykker.......tjek lige hans hår......det ER hans eget.
Se lige hvad der gemmer sig under huen!!!!!!!
14 år havde det taget ham.....og det er ikke ekstensions!!!!!
...og sådan gjorde han når det skulle ind i hatten igen!
....og så lige et billede der viser at jeg altså også laver noget ombord!