torsdag den 30. marts 2017

Tortola til Dominica.

Vi sejlede fra Just Van Dyke videre til Tortola, hvor vi lagde os i havn, skønt at få land under fødderne, når det passer én!! Der er rart at kunne gøre noget selv, uden at skulle lave en aftale med de andre.
Første dag udforskede vi byen lidt....og supermarkederne og spiste aftensmad ved poolen og spillede Kinaskak, hvor Freddy sørme vandt!!!!
Den næste dag tog vi en taxa til den anden side af øen, til en strand der hedder Cain Garden Beach.
Det var et helt vidunderligt sted....men det bedste var at der næsten ingen krydstogt gæster var, så vi havde det meste af stranden for os selv.....det blev SÅ meget nydt og solbadede.
Min udsigt fra liggestolen!
Der var også et lille rum disteleri i nærheden, som de andre ville se, men som Sara og jeg absolut ikke skulle, ihukommende et vi var på for nogle år siden, der lugtede så fælt.
Men da de andre kom tilbage og fortalte om det, gjorde vi det alligevel.....og det var en rigtig go oplevelse, det var 400 år gammelt og meget småt, og ham der fortale os om det hele var mega sød....og der lugtede overhoved ikke!!!
Her er vi på den forkerte side af disken.
Siger vist alt.
Læg telefonen på gulvet, sæt timer på, og check ind, SÅ smart.
...og for 1 dollar kunne du smage 5 forskellige rum - men da jeg ikke rigtig kunne huske smagen, måtte vi gøre det en gang til!!!!!

Her kører vi hjem i en åben taxa.

Vi havde en super dejlig stranddag, og da vi kom hjem havde Freddy lavet dejlig mad, og Klaus og jeg fik ordnet vasketøj på vaskeriet i havnen.
Næste dag gik Sara, Klaus og jeg ud til et sted hvor man kunne svømme med delfiner - Klaus og jeg havde overvejet om vi skulle, men droppede det.
Da vi kom derud, snød vi os ind af bagvejen, som tilfældigvis stod åben😎så vi gik bare rundt og kiggede - der var propfyldt med turister i vandet, i flere bassiner, sammen med et par delfiner og deres træner. Elsker delfiner men også meget ambivalent med at se dem i så små omgivelser.
Især børnene udtrykte stor begejstring.

Resten af dagen blev brugt på forskellige gøremål, blandt andet indkøb til de andres tre dages sejlads og vores tre overnatninger i lejlighed.
Dagen efter fik vi sendt GD afsted....lidt vemodigt, men vi ses jo snart igen.
Afgang.

Vi tre tog ud til lufthavnen, igen i en åben taxa
Lidt udsigt fra flyveren ....det er propellen man kan se - og så var det ellers op og ned med flyveren fire gange, St Marteen, St Kitts, Antiquie,inden vi landede på Dominica.
Hende her rastadamen sad, som min genbo på den anden side af gangen, Annette snakke med hende og hun kom fra StThomas.....og der gad hun ikke være ....midt al den festivitas som 100 års dagen skulle bringe!!!!
Vi blev hentet af en sød taxa mand som kørte os til vores airbnb lejlighed en times kørsel fra lufthavnen....op og ned ad bjergene, men det var mørkt, så vi kunne ikke rigtig se noget.
Stor overraskelse at vågne op til så flot en udsigt.
Vores hus er den nederste del.
Så er vi klar til en lille gåtur.