torsdag den 2. marts 2017

Isla Saona på vej til Puerto Rico.

Enden på hele historien om marinaen Casa de Campo, endte heldigvis godt. Ham der havde kommandoen over havnen, lod ellers til, at det var et stort problem, at vi ikke havde sagt, at vi ville videre til Puerto Rico.....hvilket vi selvfølgelig havde.....men vi fik det ordnet rimelig hurtigt og så skulle vi  betale for havnepladsen.
Han spurgte Maria om hun ville sige 1 eller 2 ....og som Maria sagde, så syns hun ærgerlig talt, han var en smule små irriterende.....men hun sagde så 2.....og vupti vendte han sit papir om, hvor der stod 0kr ved et to tal og 40$ ved 1 tallet (hvilket jo på ingen måde svarede til 120$)!!!!!......og sådan undgår man at betale for at ligge i den fineste, fornemmeste havn.😊
Vi kom afsted kl 11 men bestemte os for at sove en nat på den sydlige del af DR....en ø der hedder Isla Saona.....her er total baunty blåt vand og hvide sandstrande, så her blir vi for natten og sejler monster tidligt videre.
En sangstund!
Vi stod op kl 03.00 for at sejle tidligt.....og var fremme i bugten Boquerón kl 01.00 - 23 timers motorsejlads men vinden lige i snotten men heldigvis ikke så meget vind, da strædet imellem DR og Puerto Rico er et ret strømfyldt stræde i dårligt vejr. Vi møder ingen sejlbåde hverken den ene vej eller den anden vej. Men vi var glade for at være nået frem🙏
Det eraltid spændende at se hvad det er vi er ankommet til når det blir lyst....en stor bugt, med mangrove skov rundt i kanten.
Der kom nogle tyskere hen og gav os en masse fif og sagde at der nogle gange svømmede delfiner rundt herinde😊
Freddy, Maria, Signe og Ronnie tog ind for at indklarere, de skulle med en taxa til næste by, ca 20 km væk.
Jeg og Sara blev hjemme og Sara bagte fastelavnsboller og vi nåede begge to at bade i regnvejr....for det øsede ned, inden Ronni skrev, at vi skulle være klar på at blive hentet....der var noget der ikke var som det skulle være i indklareringen.
Det viste sig, at Sara, Freddy og jeg skal betale 585$ (4200kr) HVER PERSON!!!!!!
Jeg ringede til udenrigsministeriet, og de var virkelig søde og fik en anden konsul her i Puerto Rico til at ringe mig op, som snakkede med den MEGET bestemte kvindelige betjent......der var ikke noget at gøre, vi SKULLE betale cool cash. Problemet er bare, at vi jo ikke kan hæve mere end 2000kr hver på vores kort om dagen.....hvilket vi fortale dem....de slog ud med armene, det var IKKE deres problem!!!!!! Hvis ikke vi betalte inden kl 17- på det tidspunkt var kl 16.45- ville vi blive deporteret ud af landet...og kunne ALDRIG vise os i USA mere😬
Det korte og lange er, at vi fik til i morgen tidlig, til at finde ud af det med pengene.....thank God!
Problemet er, at Freddy skulle have søgt det amerikanske konsulat i Danmark om visum for os som ikke har fløjet ind over USA ....de andre gik glat igennem.
Selvom vi havde Esta....er det fordi, at et privat sejlskib ikke bare lige kan sejle ind i Puerto Rico med gaster.
Pyha det blir en dyr dyr udskrivning😢
Vi tog ud næste dag.....og for nu at gøre det kort, tog det fire timer til, inden de havde fået skrevet tre stk papirer og vi var blevet læst og lært, som om vi var fem år, af en politiofficer, om det forfærdelige vi havde gjort!!!!!!!Det var eddermaneme svært at holde venligheden, når man indeni lige var ved at skrige😡.
Freddy har sagt at han betaler for os.....men vi gir ham hvad der svarer til et visum, så nu har vi lagt det fra os.....så det ikke fylder resten af turen.

Der blir talt og talt!!!!
...og her var det så, at der pludselig kom et vindstød ind igennem hullet og forvandlede de nøje optalte penge, af fem gange, til hulter til bulter. Sara og jeg brød ud i krampe griiin og måtte løbe udenfor, for at det ikke blev pinligt!!!!
I går onsdag tog vi en heldagstur til et sufer sted, hvor vi bare slappede af....det var virkelig tiltrængt!
Venter på at komme på tur.....meeeen der er net forbindelse lige det, så det er ikke noget stort problem!