mandag den 6. marts 2017

Boqureón til Ponce.

Fredag morgen tog vi ankeret for at gi os på vej til Ponce, men med et stop i en bugt - kun 20 sømil.....men vi havde bølger, strøm og vind lige i snotten og formodentlig ikke nok diesel til hele turen, så da vi manglede 7 sømil, måtte vi vende om! Det have taget 4 timer for at ta de 13 sømil!!!!!
Men vi så to delfiner...jubiiii.
Sidste aften for Ronni og Signe!
...og lige et selfie!
Dagen efter skulle Signe og Ronnie af og videre på deres rejse. Så da Freddy havde hentet diesel tog vi fire afsted. Det blæste en del men vi rykkede da en del hurtigere end i går....vi fandt en lille bugt - La Parquera, hvor vi kastede anker.
Vi spillede Kinaskak, alt imens regnensiler ned......synes det regner lige lovlig meget her.....og vi lige måtte flytte båden engang mere da vi hele tiden gik på grund.....men Sara og jeg vandt i Kinaskak.
Vi sejlede tidligt næste morgen, hvor vinden havde lagt sig meget og nåede til byen Punce, hvor der er en dejlig havn der hedder Punce Yagt og Fishing klub, ca 25 sømil, kl 12.30.
Dejlig havn, men vi måtte lægge os ved en bøje i første omgang. Der var søndags folkefest for de lokale med en masse go musik,mad og drikkelse. Maria, Freddy og jeg tog et smut derind....se selv.
Pellikanerne bagved ventede bare på at blive fodret med fisk, som de lokale købte!!
Den bedste Pinocolada ever!!!!
......og aftenens solnedgang, med masser af både.....ikke et syn vi ellers har set ret meget af.
Og så har vi lige i dag fået en plads i havnen....sååååå nu kan vi gå frit omkring!!!!!!