fredag den 24. februar 2017

Isla Catalina - Casa de Campo

Vi blev nogle dage i Boca Chia Marinaen. Gik en lang tur langs stranden hvor de lokale holdt meget til, blandet med lidt turisme, det var helt dejligt, at den ikke var propfyldt med turister. Men vi fik også at vide, at efter mørkets frembrud skulle vi ikke gå der🙊
De lokale har gang i en fest.

Lækker, tiltrængt, frugt.
Pause!!!!
Den lokale grønthandler!!
Vi bestemte os for at sejle væk, så Lena kunne nå at opleve hvide sandstrand.
Afskeden var stor fra de lokale til os....der kom kke så mange nye sejlere, og vi ved egentlig ikke hvorfor....vi har stadigvæk ikke mødt en eneste anden sejler!!!
Afsked med imigrations folk.....der lige skulle ombord for at sikre at vi ikke har smuglet nogle mennesker med😊
Glade gaster...klar til afgang!!!
Vi havde en perfekt sejlads, med fuld sejl, og sejlede syv til otte knop?....det er første gang mens jeg er ombord, at vi sejler så meget for sejl.....skøøøønt at slippe for motor larmen.
Vi kunne ikke lægge til på Isla Catalina, så vi fortsatte til en marina Casa de Cambo....en meget meget stor og rig marina, men som samtidig var en spøgelses by, der var ingen på bådene eller i husene.
Vi overnattede der en nat og gjorde brug af deres supermarked.
Dagen efter sejlede vi til den dejligste lille ø Isla Catalina, den er opkaldt efter Columbus's datter.
Skønne sandstrande og turkisblåt vand.
Vi havde købt ind til Lenas afskedsmiddag, som vi lagde to dage før hun skulle hjem....det er så kedeligt at skulle tidligt op efter en hyggelig aften.
Desværre fik jeg en ordentlig omgang dårlig mave, og Ronnie ligger også, vi er ret sikre på, at det var rejerne, som Freddy havde lavet en rejecocktail af😏
Lige nu er vi på vej til en ankerplads, hvor Lena skal sendes afsted  fra,i morgen tidlig.
....og så endte vi alligevel ikke på ankerpladsen. Vi blev smidt væk fra havnen i går om aftenen, og måtte hu hej sejle videre til ankerpladsen. Men men desværre ramte vi en mega stor sten eller klippe på vej ind - da der absolut ikke var nogen afmærkning og det var bulder mørkt. Forskrækkelsen var stor og forskellig, men vi blev hurtig enige om at sejle tilbage til "vores" havn....der var lisom ikke noget valg.
Vi kaldte havnen og fik allernådigst lov til at ligge ved diesel stedet.....lige indtil i morges, hvor vi også skulle sige farvel til Lena. Vi lagde os for anker lige uden for havnen velvidende at det var en stakket frist!!  Det varede heller ikke længe, så kom alle officials ud til båden.
Maria som kan spansk var ikke ombord, men heldigvis var der en meget sød militærmand som kunne engelsk......og vi overdrev mega meget at vi havde motor problemer.....de var ikke til at hugge og stikke i.......men overdrivelse fremmer forståelse, så til sidst blev vi eskorteret ind til betalings skranken - 120$ for EN overnatning!!!!!!!
Nu er vi så her en overnatning og tar det i et stræk til Puoto Rica i morgen....da vejrudsigten er ok.
Sender mange tanker hjem til børn og veninder.