onsdag den 10. februar 2016

Et par dage i Rodney Bay!

Tirsdag viste jeg rundt i hovedstaden på St Lucia, Castries.....
Turen startede med en drink....frisk kokus mælk.
Lækkert grønsags marked.
De lokale spiller domino.
På besøg i " bargaden"
Hjemme i marinaen, hvor vi spiste aftensmad ude.
Sådan kan en dag se ud for mig ombord på Sunchaser.
Sunchaser

Kl. 7.30 står jeg op.
Kl. 8 laver jeg morgenmad, havregrød, blødkogt æg og brød som er ristet.
Det regner så der blir arbejdet under dæk i dag.
Kl. 9 sætter jeg mig og læser......nettet er nede😏
Kl. 9.45 gør jeg rent på vores badeværelse....det er er dejligt når vi har ferskvand.
Kl 9.30 laver jeg dej til brød.
Kl. 9.45 vasker jeg noget tøj.
Kl. 10.30 starter jeg på at lave appelsinmarmelade....der blir hakket, rørt og kogt!
Mændene spuler hele båden med ferskvand, mens Birgit er i gang med at sy solsejl.
Kl. 11.30 putter jeg dejen i form.
Kl. 11.45 sætter mig lidt og kigger på min IPad...nettet er på igen😊
Kl 12 putter jeg brødet i ovnen.
Kl. 12.05 klarer det op og jeg hænger vasketøj til tørre
Kl. 12.30 tager jeg et brusebad og vasker hår på dækket....vi har en laaang vandslange som kan nå.
Kl 12.45 sætter mig lidt op i solen og nyder varmen.
Kl 13 tar jeg brødet ud af ovnen.
.....sådan ser appelsin marmeladen og brødet ud.

Kl 13.10 sidder jeg her og skriver på min blogg😊
Kl 13.30 tar Birgit og jeg dinkyen over til butikscentret, dels for at købe ind og for at bestille frisørtid til i morgen.
Kl.14 går vi ind til frisøren og kommer til med det samme 😊
"Før"
"Efter"

Kl 15.15 går vi ud fra frisøren og handler ind.
Kl 16 tar vi dinkyen tilbage til båden.
Mellem 16 og 17 drikker jeg kaffe og nyder den sidste sol☀️
Kl 17 går vi baren i marinaen, som har Happy Hour fra 17-18.
Kl 18.30 laver Birgit og jeg aftensmad.
Kl 20 spiser vi Mahi Mahi, tomatsalat, hjemmelavede pomfritter med hjemmelaved mayonaise.
Kl 21.30 går jeg for mig selv, for at skrive det her færdigt.😃
Pyha man kan da blive helt træt når jeg læser alt det jeg laver😎....
I morgen aften sejler vi tilbage syd på, så vi også skal sejle om natten. Alt efter hvordan vejret er, ser vi om vi kan nå til Bequia.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar