tirsdag den 17. marts 2015

Martenique

Så blev ankeret lavet, og vi sejlede ud i bugten, hvor vi fik sundowner og aftensmad, hos vores Færøeske venner. Det var skønt at ligge i skvulpene vand igen og vil I tænke jer, vi fik hjemmelavede pomfrits ombord på en 30 fod sejlbåd ......til 4 personer.....så kan vi også, og lige præcis i aften skal vi ha det👍
Næste morgen havde vi "Operation ring af Freddys finger" - der var gået infektion i et sår på hans finger, så Dorita (sygeplejeske fra den Fæøriske båd) kom og savede ringen af......og det var noget af et stykke arbejde, hun savede, Freddy havde en fil inden under ringen, og jeg trykkede ned på hånden, så han ikke blev savet i hele hånden!!!!!!
Meget dramatisk!!!!

Det lykkedes efter hårdt arbejde, og han fik beordret fingeren i sæbevand to gange dagligt og penecillin  behandling! (Tak til min læge fordi han gav mig penecillin med til turen)!!!!
Dagen efter havde vi en formidabel sejlads til Martenique, 7-8 knop med halvind, såååå kan man godt klare 6 timer...... jeg stod ved roret de 4 af timerne!!!!! Vi lagde til i Port De France.
Christian tabte sin IPhone ud af lommen på vej fra dinkyen op i sejlbåden, i noget meget grumset vand....øj det tog han enormt roligt.....tog sin snorkel og fødder på, og i ET dyk, kom han op med den i hånden👏...helt fantastisk! Han skyllede den i ferskvand, puttede den i ris, meeeen den virkede ikke!!!
Fundet!!!!!!
I vores quidebog, står der mange forskellige tips til hvad man kan se og opleve,men da vi sejlede over på den anden side af bugten, til Anse Miltan, lærte vi et nyt ord, People's watching,😊...og jeg skal da lige love for, at der blev gloet igennem af os....det er så skønt at sidde og betragte mennesker!
Let Creolsk frokost anretning, meget smukt anrettet.
Lidt udsigt og People watching!!!!!
Vi fik en ny gast Fiona om bord her på Matinique.
Og jeg lavede de lækreste hjemmelavede pomfritter👏
Uhm....middagen bestod af disse og bøf med hjemmelavet kold bearnaise sovs til!!!!

Vi troede at vi skulle videre til St Lucia i går .....men vinden var for hård og klokken var blevet mange, så vi lagde til i en super lækker lille bugt med helt klart vand, og alle skulle ud og snorkle! Vi solede og slappede af og sundowneren blev indtaget på fordækket.
Hm det er super dejligt at sidde på fordækket.
Og så lige et selfiesolbadebillede😎
I dag tog vi så videre til Rodney Bay, med en dejlig fin sejlads.