mandag den 23. marts 2015

Cumberland Bay igen igen.

Vi sejlede fra Soufriere i stilhed .....men jeg skal da lige love for, at det begyndte at regne.
Det tog under et sekund, så var besætningen under dæk....og det var kun skipper og mig der var tilbage.....mig iført mit super lækre regntøj.

Der var utrolig lidt vind og modstrøm sååå vi sejlede mest for motor og storsejl.
Men tilsidst kom der dog så meget vind at vi kunne slukke for motoren.....så dejligt med stilhed og lyden af sejlene, efter 8 timers sejltur.
Om aftenen tog vi på Joseph bar, og blev liså fantastisk modtaget som sidst......det er onkel Freddy all over!!
Dagen efter skulle vi indklarere i en by som hedder Chateaubelair, og vi ville tage den lokale bus. DET var en udfordring.....de kører som død og helvede på små snoede bjergveje, i hårnålesving og med en bus der, normalt kan rumme 9 personer, var der så lige kommet 18 ind🙉🙊.....på vej tilbage var der dog kun 15😬
Om aftenen var der igen stor stor fest på Joseph bar....nu var der bare godt 30 spisende gæster, så det var en virkelig stor dag for dem og et vemodigt farvel og tak for denne gang.
Tidlig næste morgen sejlede vi lige et smut ind i Walilalubay, hvor de nye gaster lige skulle i land og se kulisserne til Pirats of Caribien. Senere tog vi om Ottleyhal, hvor båden jo skal lægges op, for lige at snakke med damen på kontoret, hun er stadigvæk lige så venlig og imødekommende, og Freddy fik endnu et godt tilbud.
Næste stop blev Young Island, hvor vi ligger et nyt sted i en dejlig lille bugt med gode snorkel muligheder.
Christian fik fanget sin fisk😆....altså det vil sige, den sad fast i vores bøje vi lagde til ved, såååå han dykkede lige ned og gjorde den fri.....og den er vores forret i aften.
Den stolte "fanger".....meeeeen den ku nu alligevel ikke spises!
Udsigt fra båden på Young Island!
.....og så er der jo maden, lige for tiden er det bagningen der optager gode point.
Uhm de var gode.
Stod op til regnvejr i Bequia .....med denne flotte regnbue.
...endnu en solnedgang denne gang i Bequia!