mandag den 21. marts 2016

Martinique

Det er småt med netværk her i Frankrig, jeg har ikke købt noget data, så jeg må nøjes med det offentlige, men der er ikke voldsom meget net, så derfor er der langt mellem opdateringerne.
Men så ankom Freddys søn Thomas, hans kone Heidi,og deres to børn Ella på fem og Frederik på tre år, ombord på GD.
De første par dage kom de bare på besøg og boede på et hotel i nærheden,mens jetlaget lige fortog sig.
Dinkyen var blevet lappet og skulle tørre....derfor ankomst i denne fine gummibåd!
Dagen efter de flyttede ind, sejlede vi til Fort De France, hovedstaden på Martinique, stille og rolig sejlas   for motor og forsejl......der er ikke så meget vind, så vi kan ikke undvære motoren.
Til gengæld sejlede vi mega tæt på den store flotte klippe der ligger ude i vanden kaldet Diamanten...
"Diamanten"
Børnenes første sejltur på GD
" Hva....Frederik syns du også det er dejligt at sejle?"
Også Nina og Flora nyder livet ombord.
Vi købte stort ind i Ford de France, så vi kan være ude i bugtene i tre dage....og der var et dejligt stort udvalg.....vi er jo i Europa😊
I går sejlede vi så til Les Anses, en sød lille badeby, hvor franskmændene tager hen og nyder stranden.
Jeg var inde i kirken, meget smuk udenpå, men knap så spændende indeni, men jeg kunne tænde et lys for de døde......så tankerne gik til både Bert og Lone.
Her blir vi et par dage, slapper af, bader, snorkler, læser og hvad vi ellers kan fine ud af.
I dag var vi inde og bade og været på stranden. 
Og her er Ellas første tur i vandet fra båden.
Jeg spiste frokost med Freddy og hans familie....og det der var virkelig mærkeligt var, at INGEN sad med deres mobil telefoner .......simpelthen fordi der ikke findes noget netværk i denne lille by, men istedet sad folk of snakkede sammen.
Heidi og mig inden maden blir serveret.

Vi blev serviceret på bedste vis på denne lille cafe ude ved vandet.
Dagens fantastiske solnedgang.
Og så tog jeg lige et billede af ankersituationen, i en lille bitte bugt vi lå i med klipper på begge sider.
Ankeret har ikke flyttet sig, men man kan jo se hvordan båden har drejet.....det betyder alle de små sorte prikker.....og det bare kun på et døgn!
Ankersituationen.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar