mandag den 11. april 2016

Sidste sejlads

Så kom sæsonens sidste sejlads.....vi var flere der håbede på, at det for engang skyld kunne blive en dejlig rolig tur.
Og jeg skal da lige love for, at vi havde en skøøøøøn sejlads i 8 timer......det fortjente vi virkelig også.
Men hvad vi ikke vidste vi skulle opleve var, at se delfiner - først en gang, hvor de svømmede foran båden et stykke tid mens vi klappede og bankede på båden.....det bedste var at der også var en lille unge😊
Senere da vi nærmede os Cumberland.....så jeg en masse fisk springe op tæt på breden, meeeeen da vi sejlede tættere på viste det sig at være delfiner i massevis....og jeg mener.....MANGE!!!!! Vi tror der mindst var 40-50 stykker. De var igang med at indfange fiske sammen.....de sprang op i luften og slog flikflak......det var SÅ FANTASTISK....jeg har aldrig set noget lignende.
En fantastisk afslutning på vores sidste sejltur.
"Et sæt"😊
Vi landede på Cumberland lige til den smukkeste solnedgang og havet var, som jeg kalder det, hav staniol.
Dagen efter købte Freddy disse fisk, som vi lavede til frokost.
Onsdag tog de fire gaster på Ganja High med Twenty fra vores bar, jeg havde spurgt ham om det var noget for Freddy og jeg, at tage med på....og som jeg sagde til Twenty.....vi er altså i rimelig go form!!!
Men han kiggede bare lige så sødt og sagde, Lisa, det er bedst det er kun de unge😊!!
De kom hjem og fortalte, at efter 10 meter, synes de det var godt vi ikke var taget med😎.
Det var en hård fysisk tur, men en fantastisk oplevelse for dem.

Her blir de hentet.
Udensigten fra Ganja markerne.
Freddy og jeg fik taget forsejlet af, og ordnet små praktiske ting.
Om aftenen var vi på Twentys bar og spise afskedsmiddag - og som sædvanligt var det festligt ......og en smule sørgeligt, at sige farvel til folk som man holder af.

Bedste venner.
Dagen Idag står i pakke tegn, vi skal tidligt afsted i morgen.
Men tingene skal ikke bare gå gnidningsløst - for da bi skulle hive forsejlet ned, kunne vi ikke, så Freddy måtte en tur i masten....her den sidste dag😏
Vi tar afsted i morgen tidlig kl 7 for at lægge båden op.
Sidste Crew på Grand Danois.
Tak fordi I læste med.....det har som sædvanligt været et dejligt eventyr☀️🎸🍹👒👙🐠🐬🦂💗
🇻🇨🇻🇨🇻🇨🇻🇨🇻🇨🇻🇨🇻🇨🇻🇨🇻🇨🇻🇨🇱🇨🇱🇨🇱🇨🇱🇨🇱🇨🇱🇨🇱🇨🇱🇨🇱🇨🇱🇨🇲🇶🇲🇶🇲🇶🇲🇶🇲🇶🇲🇶🇲🇶🇲🇶🇲🇶🇲🇶
St Vincent.                            St Lucia.                               Martinique 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar