mandag den 18. marts 2013

Sandy Island

3 dage på Grenada, hvor vi lavede en udflugt for at se det ældste rom destillari hvor der ikke bliver brugt nogle former for el men kun vand møller. Et vandfald og en mangrove skov så vi også og så var det en rigtig sød lokal taxa mand der kunne sin ø historie.
Fredag op af dagen sejlede vi til en lille bugt der hed Hallifax - det var en kort tur sååååå det blev en total slappe, læse, svømme dag ombord. Om aftenen lavede OP en dejlig aftensmad - hvidløgs rejer med grøntsager til og jeg lavede flúte uhm er herremåltid!
Vi gik tidlig til køjs for dagen efter var der 8 timers sejlas (28 sømil) med vinden lige i snotten. Hårdt og nogle bliver søsyge andre lukker bare ned. Vi oplevede noget meget mærkeligt på et tidspunkt - båden gik fuldstændig i stå på trods af stærk vind og motoren på. Freddy overtog roret og så en smule bekymret ud, men kort tid efter var alt helt normalt!!!!!. Vi opdagede at vi var sejlet over en vulkan - meget scary
Men da vi ankom fik vi "belønningen" da vi ankom til Sandy Island. Det er en kunstig skabt lille ø men smuk med turkisblåt hav rundt om os. Jeg nyder at vågne op i de her små bugter - hoppe i havet, spise morgenmad og bare sidde i mine egne tanker,indtil resten af besætningen vågner.
I dag søndag sejler vi videre til Petit Martinique og senere til Union Island hvor vi har været før.
Vi nåede også en sundowner på den lillebitte ø Happy Island ude midt i havet - totalt fantastisk.
Hele besætningen på vej til Happy Island!

Det her liv ku man godt blive afhængig af;-))

Og her lige lidt reklame for stedet!!!
 En af de utallige fantastiske solnedgange.
Øj der blæste det for vildt!