fredag den 27. januar 2012

Tobago Cay og videre

4 dag

I byen Bequia spiste vi på en super dejlig restaurant som lå lige ned til det blå blå hav. der blev serveret grill og der var levende musik. Det var to lokale der ku spille alt med hjælp af det sædvanlige udstyr som trommemaskine!!!! - og jeg skal lige love for at Anni og jeg fik danset med en lokal rasta mand som syns at vi hvide er dejlige - skal lige huske at sige at han virkelig kunne danse!!!!!

Torsdag - tog vi til Tobago Cay - havde en fantastisk sejltur - go vind, go fart, og det der var skønt var, at båden lå roligt, så jeg havde en dag liggende og siddende bi forstævnen, lyttende til go musik i ørerne. Her er det mest fantasiske koiralrev - azur blå hav, vi kan næsten ikke tro det kan blive flottere, men for hver gang vi når frem til et nyt sted - ser det endnu flottere ud. Vi har skildpadder svømmende lige ved siden af båden!!!! Og Anni og jeg har været ude og snorkle og vi svømmede lige over en. Ellers er der mange flotte farvede fisk at se på. Fedt at kunne snorkle og føle sig tryg.

Om aftenen var vi til lobster party de lokale havde lavet på stranden - uhm det smagte så dejligt. Og da det blæste vildt meget - fik vi en lokal taxa til at hente os - og vi nærmest fløj hen over bølgerne så hurtigt sejlede han - men det var virkelig sjovt, rent legetøj for de unge lokale.

Her blæser voldsom meget - blir en smule træt i hovedet af det, men så er det godt at kunne gå nedenunder.

Her er en go stemning ombord - hver passer sit "rum" når der er brug for det.
Men fy føj det blæser - vi er nu sejlet til Canouan, og ligger fortøjret til en bøje - men det STORMER og det blir det ved med de næste par dage. Vi SKAL videre for at lande i Skt Lucia på tirsdag og vinden er ikke lige til fordel for os. men vi er seje alle tre - Anni og jeg tar' ingefær piller mod søsyge og det hjælper.
Vores skipper er en dygtig sejler, så vi føler os trygge!
Nå nu er det til køjs -
Og så lige et billede fra en dejlig aften på Jacks restaurant