lørdag den 28. januar 2012

Canouan

Så ankom vi til Canouan i går fredag - havde planer om at sejle videre i dag lørdag, for det blæser simpelthen virkelig meget og vinden er ikke så super optimal når vi skal sejle mod nord, så får at ta det i små step, blev vi enige om at ta videre lørdag morgen efter vi havde været i byen og købe ind.

Men det går bare ikke altid som man planlægger, specielt ikke hvis de lokale er involveret - meeeen så sker der heldigvis en hel masse andet. Men hør nu her - vi kaldte en taxa båd, da vores gummebåd allerede var surret fast på dækket - han kom og vi aftalet at han skulle hente os 3 timer efter, Freddy ville gerne vise os en lækker strand!!

Der var bare det, at han troede den lå et sted - meeen den lå på den anden side af øen!!!!!! Så efter vi havde passeret adskellige stejle bakker i 28 graders varme - stod Svend af! Forståelig nok, men nu ville Anni og jeg altså se den strand - og som det altid er i de rigtige eventyr endte det godt, og det var alt besværet værd - smukt turkist blåt hav - en fantastisk sandstrand.Og jeg som "hader" sand - overskred en grænse - jeg lagde mig ned i sandet og lod vandet skylle hen over kroppen, efter at ha gnubbet mig med sand!!!!!!

Tilbage til byen - op ad bakke ned af bakke - pyha støn det var varmt, men vi mødtes med Sven ved det lokale værtshus!!

Vi fik købt ind - og så var kl klar til afhentning af vores "John" - han var der bare ikke - så vi ventede i 1,5 time - men som jeg startede med at skrive så sker der altid noget andet.

Vi var vidne til Baptist dåb i havet - de blev guidet ud i havet og så blev de puttet helt under vand. På kajen stod alle de andre i deres fineste dress og sang og sagde amen. Og da vi gik, var de stadig igang - dejlig oplevelse - tænker bare på den stakkels præst der skulle stå så længe i vandet med skjorte, slips, bukser og så hans fine kappe.

Så da vi kom tilbage til båden, besluttede vi at blive en nat til - så lige nu er skipper ved at lave kylling til os til aftensmad.