fredag den 10. februar 2012

Hjemme igen!

Så får I lige det sidste på bloggen.

Den 7/2 sejlede vi fra Sourfreire, da der var en meget irriterende bølgegang. Det var umuligt at finde en bugt der var vindstille i, så vi sejlede helt ned i nærheden af lufthavnen. Der var dejligt stille - bortset fra nogle vindsus der nærmede sig orkan styrke, alt imens der var næsten stille på vandet!!!!!! Det var lidt li'som at være i en centrifuge.
Om aftenen var vi så heldige at Svens så at gummibåden havde revet sig løs og vendt sig på hovedet - med motor og benzin dunk hængende under sig. Jeg skal love for der blev handlet hurtigt - Freddy med hovedspring i vandet - tovværk ud og så blev der halet i land - godt de der centrifuge vinde lige holdt sig væk. Motoren blev skyllet godt med varmt ferskvand - og spændende var det om den ville starte dagen efter. DET GJORDE DEN.
Dagen efter regnede det heldagsregn - hvilket var den første hele dags regn vi oplevede mens vi var om bord. Jeg lavede pandekager - uhm det smagte . . . . . og lugtede langt væk - det er altså svært at lufte ud på en båd når det regner, sku jeg hilse og sige!!!!!
Det var jo Annis og min sidste aften, og vi skulle ha været på stranden og grillet med nyfangne fisk - men da der hverken var nyfangne fisk - og det regnede - købte vi en tun af en lokal, som Freddy tilberedte på det fineste - og denne ene aften tilbragte vi nede i salonen.
Solen tittede heldigvis frem dagen efter, så vi nåede at få det sidste sol på kroppen, inden vi sku afsted.

Alle ombord tog med i lufthavnen - både for at sige farvel, men også fordi de  skulle modtage endnu en gast.
Tøser på race - med en rasta mand på slæb!!

Og nu er jeg så hjemme - skal lige vende mig til kulden . . . . og alt det tøj jeg skal ha' på.
Det har været en dejlig og oplevelsesrig tur at sejle med på!
Tak til dem der har læst med og sendt små beskeder.

Grand Danois for svaj

En af de hyggelige aftener.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar