mandag den 24. marts 2014

St Vincent

Lørdag mogen tog vi til St Vincent, hvor vi lagde til på Young. Island ved en bøje. Dorthe skal med flyveren hjem ganske tidlig morgen.
Vi skyndte os til Kingstown som er en pæn stor by.
Vi gik først hen og hilste på Skippers gode veninde der bestyrer en sf de små barer. På lang afstand fik hun øje på ham - og der bredte sig et meget hjerteligt smil på hendes læber.

Og sådanne bænke sidder man i på hendes bar!
Derefter tog vi på fiskemakedet. Vi faldt over en kæmpe tun, som vi skåret et stykke af til vores aftensmad.
Og det SMAGTE SÅ GODT- Freddy lavede en stor portion rå tun med lime!!!
Freddy nyder det!
Søndag morgen meget tidligt sendte vi Dorthe afsted.  Selv hev vi ankeret op - der var så ekstremt blæsende, at vi var ved st få kulder!!
Vi havde en rigtig god sejlads - hvor man kunne dyrke solen på dækket 😎
Vi tog til Comberlan Bay ( Skippers ynglings sted) for at være tæt på værftet han skal lægge op på - på næste mandag.
Om aftenen tog vi ind på hans ynglingssted,vi trak os ind med dinkyen i torvet der var sat fast inde på land. Da vi kom ud efter 1,5 time, VAR DINKYEN VÆK!!!!!!
Det må simpelthen ikke ske, det var bulder mørkt, det blæste heller ikke, men var den stjålet eller revet sig løs i fortøjningen. De lokale kastede deres båd i vandet og afsøgte hele bugten og mere til meeen fandt den ikke:-(
Vi måtte gå til køjs meget slukøret, det eneste formildende var, at det var Freddy selv der havde fortøjret den - Gudskelov det havde næsten ikke været til at bære hvis det var en af os andre!
Heldigvis havde vi pillet motoren af, så den hang hvor den skulle;-)
Vi sejlede kl 6 næste morgen, dels for at kigge efter den men også fordi vi skulle ind på værftet hvor båden skal på land den 31/3.
Vi fandt ikke dinkyen - men havde en rigtig go oplevelse med værftet, søde søde mennesker og der var virkelig styr på tingene, så skipper blev glad og så måtte vi bare klare os uden dinky , det skulle ihvertfald ikke ødelægge sidste del af vores tur.
Vi ankom til Bequie om eftermiddagen, og gæt hvad Freddy havde fået på en sms - wee have founded your dinky!!!!!
Hold da fast hvor alle blev glade:-))))
I morgen står den på barberque på Jacks bar hvor der også skal danses lidt.
Og så lige et billede fra en dejlig sejlads
Sundowner på fordækket - en af de sjælde stille dage!
Idag har vi også bestilt flyver hjem lokalt på mandag - lige præsis en uge left, den skal nydes STORT.